קניית רכב – שאלות שצריך לשאול

טויוטה

לפני קניית רכב, חשוב לשאול את עצמכם מספר שאלות שהן קריטיות, ומשפיעות על בחירת הרכב בסופו של דבר.

הצורך- לאיזה צורך נרכש הרכב? האם למשפחה ועל מנת להסיע מספר ילדים גדול, או שיש רק ילד אחד במשפחה? האם זוג צעיר שיכול להסתפק ברכב קטן למרות הקריצה של רכב מנהלים מרווח? האם לנסיעות מרובות בעיר, או שמא לנסיעות מרובות דווקא בכבישים בין עירוניים? ואולי בכלל לסטודנט הזקוק לרכב חסכוני רק לצרכי התניידות לאוניברסיטה?

רכב חדש או רכב יד 2? כיום ניתן למצוא רכבי יד שנייה במצב מעולה ובמחירים מעולים לא פחות. רכב חדש, מאבד מערכו מיד כשהוא עולה לראשונה על הכביש, ובמהלך שתי שנות חייו הראשונות, יורד ערכו בכ- 25 אחוזים. מאידך, רכב חדש מבטיח אחריות מהיצרן, שקט נפשי ועוד. ומאידך, גם רכב משומש, שנרכש באמצעות חברת ליסינג, מקבל אחריות לתקופה לא קצרה בכלל.

גודל – איזה סוג מנוע תרצו שיהיה לרכב שלכם? האם מנוע עוצמתי, דיזל, הדורש תדלוק בסולר, או שמא מנוע קומפקטי עם תדלוק בנזין? השיקולים העיקריים בשאלה זו, הם צריכת הדלק. מנועים קטנים במכוניות חדישות, צורכים משמעותית פחות דלק. כיום, מחירי הבנזין והסולר די השתוו, כך שנותרה בעיקר שאלת צריכת הדלק המירבית של הרכב, ותפקודי המנוע באופן כללי. שוב, חשוב לבדוק אם אתם זקוקים לרכב עם מנוע עוצמתי, או שאתם מתכוונים להשתמש ברכב רק בסופי שבוע לנסיעה לקניון הסמוך למקום מגוריכם.

ידני או אוטומטי? בעבר ההתלבטות היתה קלה, מאחר וכל הרכבים היו בעלי תיבת הילוכים ידנית בלבד. כיום, התמונה שונה, וההיצע כולל רכבים עם תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית. רכבים עם הילוכים ידניים זולים יותר. גם תחזוקתם זולה יותר וצריכת הדלק שלהם נמוכה יותר. מאידך, לעמוד בפקק כמה שעות עם הילוכים ידניים, זהו סיוט של ממש. השאלה היא למה אתם יותר סובלניים- לפקק, או לעלות הזולה. קיימת אפשרות שלישית שהיא תיבה ידנית, בה מותקן מנגנון רובוטי, אשר אחראי לביצוע העברת הילוכים. ניתן לראות את התיבה הרובוטית הזו ברכבים כמו טויוטה קורולה.

רמת הבטיחות – עד כמה השקיע היצרן ברכב המדובר באבזור בטיחותי, שיתן מענה גם במצבים של תנאי כביש קשים, כמה כריות אוויר יש, מנגנון בקרת יציבות ועוד.

תשלום – מה אמצעי המימון העומדים לרשותכם? איזו עסקה משתלמת עבורכם? בדקו מה מציעות חברות הליסינג הפרטי, לעומת הלוואה מהבנק או אולי הלוואה חוץ בנקאית. השוו בין התנאים, וערכו את רשימת הבעד והנגד שלכם.

חוזה קנייה – לאחר שהחלטתם ובחרתם, בדקתם את כל הנתונים והשוויתם בין המחירים הקטנים, קראו את החוזה בעיון, כולל האותיות הקטנות.

בדקו מהו טרייד אין – כיום התחרות בין יבואניות הרכבים בארץ היא עזה מאד. חברות רבות מציעות שירות טרייד אין, שמשמעו לעזור לכם להחזיר את הרכב הישן, ורק תרכשו רכב חדש אצלם.

אנו מקווים שסייענו מעט להבהיר ולחדד נקודות חשובות, בקניית רכב. אם ברצונכם ללמוד עוד על רכישת רכבים ונושאים נוספים, אתם מוזמנים לגלוש באתר, ולקבל מידע מקיף בנושאי רכב שונים. קנייה מוצלחת ונהיגה זהירה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *