ברוכים הבאים ל SAVNOA

אתר הרכבים החשמליים / קלנועיות

כלי רכב חשמליים הינם אמיתיים ויותר מאשר רק הבטחה לעתיד יצרניות הרכב

רכב חשמלי – אחד הרעיונות וההמצאות לפתרון בעיית “הזיהום” ושמירה על “הסביבה”

מעשה ידיו של האדם חיבלו במבנה היצירתי, היפה והמתוחכם של “הסביבה” , דבר שהתחיל לאיים על החי וכל מה שקיים .

תופעה הרסנית זו נקראת “זיהום” ,שהינה התופעה הפוגעת ברוב האלמנטים של הסביבה , ואחד הגילויים של תופעה זו הוא גז “הפחמן דו חמצני ” הנוצר כתוצאה משריפת דלק בכמויות אדירות במפעלים הגדולים וכלי רכב שונים אשר מופעלים ע”י מנוע בעירה ושריפת נפט .

כל זה גרם למדענים , החוקרים ואנשים מיוחדים לחשוב על פתרונות ודרכים יעילות לשמירה על המבנה של הסביבה . אחד הרעיונות וההמצאות לפתרון בעיית הזיהום ושמירה על הסביבה הוא הרכב החשמלי .

הרכב החשמלי  זהוא הרכב המונע ומופעל ע”י מנוע חשמלי ללא צורך בשריפת דלק , כמעט ולא גורם לזיהום, שקט וכמעט דומם .

אך לרכב החשמלי ישנם גם חסרונות ובעיות בדומה לכל המצאה אחרת כמו – נסיעה למרחקים קצרים יחסית ללא טעינת הסוללות, קיבולת הסוללות קטנה מאד , מחיר הסוללות יקר מאד אשר יש צורך בהחלפתם מדי פעם , והבולט מכל זה שעדיין אין תחנות טעינה כי במידה ונצטרך להטעין רכב חשמלי בבית זה יעלה לנו המון כסף לשלם לחברת החשמל .

הפתרון לבעיות אלו עדיין בחיתולים . פתרון זה הינו נמצא בחברה ששמה “בטר פלייס” אשר נוסדה במטרה לסייע בפרון לבעיות האלו , החברה התחילה בפיתוח הרעיון לתמיכה וטיפול בכלי רכב חשמליים על ידי כך שפתחה בבניית תחנות טעינה ברחבי העולם אך הרעיון הזה עדיין בפיתוח והתחנות יתחילו להיבנות בכמה מדינות כניסוי ואחת מהן המדינה שלנו בגלל הגודל הקטן שלה. בטר פלייס תספק תחנות טעינה, תמיכה וטיפול בכלי הרכב החשמלי .משרדי המחקר והפיתוח של חברת “בטר פלייס”  נמצאים בישראל ומשרדה הראשי בקליפורניה .

כלי רכב חשמליים הם הפתרון לבעיית זיהום האוויר אך בהימצאם של החסרונות שהזכרנו לא נוכל להרשות לעצמנו עדיין לקנות אותם, רק אולי שהם יהיו רכבים מיד ראשונה . אבל הרעיון של כלי רכב חשמליים התגשם ופותחו כלי רכב חשמליים קטנים יחסית וקיבולת הסוללה שבהם קטנה שמאפשרת טעינה ביתית כמו כל מכשיר חשמלי אחר שלא צורך הרבה חשמל. רכבים אלו נועדו לנסיעה למרחקים קצרים . ישנם כמה סוגים של כלי רכב אלו כמו סקוטרים חשמליים, רכבים חשמליים להובלת סחורה , רכבים להסעת נוסעים והכלי רכב הנפוץ ביותר זהו הקלנועית שפותחה במיוחד לסייע לאנשים בעלי מוגבולות מוטורית וניידות ובמובן מסויים במקום כסא הגלגלים . הקלנועית ממונעת חשמלית ובזה היא לא רק מסייעת לנזקקים אלא לסביבה שלנו . עוד כלי רכב חשמלי נפוץ פחות מהקלנועית זה הסגווי, אשר המצאתו היתה לצורך סיוע לנזקקים ולמוגבלים גופנית אך התחיל להיות בשימוש יותר אצל אנשים צעירים ובלי כל מוגבלות גופנית לצורך נוחיות ונגישות ומקומות שונים .