הסגווי – “SEGWAY”

כאשר דין קיימן הממציא של הסגווי חשף אותו על רשת ה- ABC  ב”בוקר טוב אמריקה” , הוא תיאר את המכונה בתור “העולם הראשון של רכב בעל האיזון העצמי האנושי” 

אודות הסגווי :

“הסגווי” הוא כלי מודרני לניידות חשמלית המורכב משני גלגלים , הגה ובסיס קטן בין הגלגלים לצורך עמידתו של הנהג  . רכב זה מונע חשמלית , משקלו בערך 38 ק”ג ומהירותו מגיעה מקסימום ל 12.5 קמ”ש .

יש שני סוגים של סגווי שהם :

i serious – זהו סוג שמתמקד במהירות ומרחק שיכול לספק לפי הצורך וזה ע”י טעינת הסוללה והקיבולת שלה . ובנוסף ליכולת התמרון הגבוהה בתנאים שונים .

וה- e serious – הסוג הזה מסופק בתאים צדדיים של אחסון בעלי קיבולת גבוהה, שנועד במיוחד עבור אלו שנדרש מהם נשיאה של מטען כלשהו .

*** מה שמעניין בסגווי – עיצובו והרכבו המיוחדים המספקים שימוש קל ונוח  .הסגווי מסופק במנגנון מיוחד ששמו – ( Follow Mode ) -שתורם בעלייתו של הסגווי במדרגות בקלות ובלי שום טרחה , בסיבובים והטיית ההגה (הג’ויסטיק) בכדי להקל בטעינתו במכונית.

 וכדי לאבטח את הסגווי סופקה בו מערכת מסוג הצפנה של 64 ביט ( 64-Bit)  על מנת לשנות את הקוד הסודי אחרי כל הפעלה של הסגווי . הקוד החדש יהיה מאוחסן על פרוסה קטנה שממוקמת על מפתח מיוחד בבעלותו של בעל הסגווי שמשתמש בו לפני הפעלת הסגווי.

תנועת הסגווי .. זהו המודל והדוגמה ל”איזון העצמי” – אשר הסגווי יכול לעמוד לבד במידה והוא כבוי או לא בשימוש.  וכדי לגרום תנועת הסגווי קדימה -כל מה שעל הנהג לעשות זה להתכופף ולרכון את הגוף מעט קדימה ואז נוסע קדימה , וההפך הנכון , אם אתה רוצה לחזור אחורה. בתנועה לצדדים – הנהג משתמש בהגה של הסגווי (הג’ויסטיק) ימינה ושמאלה על מנת להסתובב לצד הנדרש . הבולט בנושא , שהסגווי לא מצריך מהנהג להשקיע מאמץ רב . קל מאד לנהוג בסגווי שבעצם הוא זה שעושה את כל העבודה , זה הופך אותו דומה במידה רבה לתהליך של “הליכה טבעית” .

* להבדיל מהמכונית ; – לסגווי יש שני גלגלים, ובכל זאת מצליח להישאר יציב בכוחות עצמו.

*כדי לנוע קדימה או אחורה בסגווי הרוכב מתכופף קצת קדימה או אחורה , על מנת לפנות שמאלה או ימינה, הוא פשוט מזיז הגה הנווט שמאלה או ימינה.

*  אתה מקבל תחושה של כוח ומהירות, ובכל זאת אתה גם מרגיש תחושת בטיחות ושליטה מוחלטת .

 ** כל זה מרגיש טבעי, בטוח, ואינסטינקטיבי. **