מימון רכישת קלנועית

הדרך הכי מקובלת לקבלת מימון , הלוואה או סיוע כספי עבור רכישת קלנועית או לכל מטרה אחרת הינה באמצעות הבנק . אך לעיתים , לאנשים אלו אין ביטחונות, עבודה סדירה, רכוש או ערבים וכו’ …

ישנם שלושה גופים מיוחדים המסייעים במימון כספי לצורך רכישת קלנועית לקשישים או לבעלי מוגבלות גופנית , הם: אגף השיקום במשרד הביטחון, הקרן לנפגעי שואה בישראל וממשלת גרמניה … כל אחד משלושת הגופים האלו יש לו את הקריטריונים והתנאים שלפיהם מוענק המימון והזכאות לסיוע .

משרד הביטחון אגף השיקום :

  מימון דרך גוף זה מוענק להורים שכולים ואלמנות המוגבלים בניידותם . המימון יהיה סכום נכבד ממחירה של הקלנועית, בתנאי שהם לא קיבלו סיוע זה במהלך 5 השנים האחרונות לא לרכישת קלנועית ולא לרכישת רכב כלשהו אחר.

המימון מוענק בשתי דרכים:

* רכישה מספקים המאושרים ע”י משרד הביטחון – הקנייה חייבת להיות מאחד הספקים מהרשימה אשר יש ביניהם הסדר עם המשרד. ההפניה לספק תהיה ממוחשבת ובמידה ויש הפרש כספי יתחייב הרוכש לשלמו לספק השירות עצמו בעת הקנייה .

* רכישה מספקים אחרים – אחרי הרכישה והתשלום של מחיר הקלנועית לספק , צריך להגיש את החשבונית של הקנייה ולאחר מכן לקבל את ההחזר על המחיר .

 המימון יינתן עד לגובה של 75% משווי הקלנועית תלוי בצורך של המבקש לקלנועית ובמסמכים הרפואיים המאשרים זאת . אם המבקשים הינם זוג, הם יקבלו מימון גבוה יותר עבור רכישת קלנועית המתאימה לשניהם , ובנוסף שלא יהיה ברשותם רכב או לבן זוגם – אחרת רק אחד יהיה זכאי למימון.

משרד הביטחון מאפשר לקבל זכאות כזו ולממש אותה , מדי חמש שנים.

מימון של הקרן לנפגעי שואה בישראל:

   אחד הכלים המשמשים כמענקים למוגבלי הליכה וניידות הינו ” מענק אישי” אשר מוענק דרך הקרן לנפגעי וניצולי השואה שהם מעל גיל 65 ומשתכרים פחות מ 7000 ש”ח , הקרן מעניקה סכום של עד 4000 ש”ח בכל שנתיים , המענק ישולם כהחזר לאחר הצגת חשבונית הרכישה .

ממשלת גרמניה:

    ניצולי שואה הסובלים מבעיה בריאותית שנגרמה בעת המלחמה, יהיו זכאים לרנטה (קצבה לניצולי שואה ) חודשית מטעם ממשלת גרמניה. ויתרה מזה בעלי מוגבלות גופנית כתוצאה מנזק שנגרם בזמן השואה יהיו זכאים למימון מלא של הקלנועית בהחזר כספי על מחיר הקלנועית ששולם וכל זה ע”י ממשלת גרמניה כפיצוי לניצולי שואה .

    כל תוספת לקלנועית כמו שמשית או כיסוי או כל דבר אחר שאינו כלול בעסקה ושאינה לצורך עזרה למוגבל תהיה רכישה עצמאית והתשלום עליה יהיה דרך הרוכש ולא כלול במימון .

   ישנם עוד גופים אחרים שיכולים לספק סיוע או מענק לרכישת הקלנועית כמו הבנקים וקבלת הלוואות או דרך הביטוח במידה והמבוטח כלל סעיף של מוגבלות גופנית וניידות בפוליסת הביטוח, בתנאי של קבלת

אישור ממשרד הבריאות כתעודה שמאמתת שרכישת הקלנועית הינה לצורך רפואי.