רכב חשמלי או מכונית בנזין קטנה

אין ספק ששוק הרכב משתנה אל מול עינינו והכניסה של רכבים חשמליים לענף התחרותי הזה מחייבת אותנו לבדוק את הכדאיות שלהם. אז מה משתלם יותר: רכישה של רכב אשר פועל על מצבר חשמלי ומאפשר לנו לחסוך בהוצאות התחזוקה או שכדאי ללכת על הבחירה הבטוחה ולבחור במכונית בנזין קטנה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים רכב חדש.

עלויות ראשוניות

בכל הנוגע לעלויות הראשוניות, רכבים חשמליים נוטים להיות יקרים יותר מאשר רכבים אשר מונעים על בסיס בנזין. הסיבה לכך היא שמדובר בטכנולוגיה חדשה באופן יחסי ומרבית פסי הייצור בעולם עדיין לא עשו את ההסבה לכך. מצד שני, רכבים חשמליים נוטים להחזיק במצב מכני משופר במשך תקופה ארוכה יותר וברוב המקרים אתם לא תאלצו להחליף מנוע מזהם אלא רק סוללה אחת לאחר שהיא מסיימת להיות אפקטיבית. ועדיין לא הזכרנו את הוצאות התדלוק.

הוצאות תדלוק

הוצאות התדלוק ברכבים חשמליים נחשבות לנמוכות יותר מאשר במרבית האופציות שקיימות בשוק המקומי. יחד עם זאת, היעדר התשתיות והעובדה שנכון להיום מרבית הרכבים האלו יידרשו מכם להתפשר על אורכה של כל נסיעה, מובילים רבים אל מכוניות הבנזין הקטנות והסופר חסכוניות. למעשה, מכוניות בעלות צריכת דלק של 5 ליטרים בעבור נסיעה של 100 קילומטרים הן לא דבר נדיר כיום בשוק הבנזין ורנו קליאו – מכונית הסופר מיני של רנו רק ממחישה את העניין.

טיפוליים תקופתיים

מכונית חשמלית לא תיאלץ אתכם לעבור טיפוליים תקופתיים בגזרת השמן משום שהיא פועלת על מצבר חשמלי. זה לא אומר שלא תאלצו להחליף את רפידות הבלמים או לבדוק את המצב של לחץ האוויר, אך בהחלט יאפשר לכם לחסוך בגזרת המסננים. להבדיל, מכונית מיני קטנה, תאלץ אתכם לבדוק את המצב של מערכת הדלק והמנוע באופן שוטף ולשים לב לשינויים בהתנהגות הצריכה של השמן, כרמז לטיפולים הכרחיים. כך שבעניין הזה יש חיסכון קטן ויתרון למכוניות החשמליות.

ביטוח

כאן העניין מתחיל להיות מורכב במעט. מרבית הסוכנים הקטנים לא ממש ישמחו לבטח מכונית חשמלית מכיוון שאין להם היכרות עמה ולכן עשויים לדרוש ממכם תשלומי פרמיה גדולים עבור כל תקלה שגרתית. זאת בעוד שאת מרבית המכוניות הקטנות כדוגמת הסופר מיני של רנו, הם יבטחו ללא כל בעיה. אך לא צריך להגיד נואש, יש מספר חברות ביטוח אשר מבטחות רכבים חשמליים וקולנועיות כחלק אינטגרלי מהעיסוק שלהם ויש להן פוליסות ייעודיות לעניין.

לסיכום, רכב חשמלי מהווה את השלב הבא באבולוציה של כלי הרכב הארבע גלגליים וניתן לראות את החזון מתגשם כבר היום בכלי רכב דו גלגליים. יחד עם זאת, נכון לעכשיו אין מספיק כלי רכב שכאלו בשוק המקומי ומכוניות הבנזין הקטנות מהוות אלטרנטיבה ראויה.