Better Place ” ” בטר פלייס”

כיום אנו נוהגים לנסוע לתחנות לתדלוק של מכוניות שלנו , אבל רכב חשמלי לא משתמש בדלק .

איך אפשר להטעין רכבים אלו , איפה , ומי יספק את השירות הזה ?

” Better Place ” ” בטר פלייס” –

בטר פלייס – זו היא החברה הראשונה בעולם המפעילה תשתית טעינה חשמלית לרכבים חשמליים .

בטר פלייס – הוא פרוייקט הנתמך על ידי חברה אמריקאית שממקומת בפאלו אלטו, קליפורניה, מטרתה להפחית את התלות העולמית בנפט באמצעות יצירת תשתית תחבורה התומכת בכלי רכב חשמליים  .

   שי אגסי, המייסד והמנכ”ל של בטר פלייס , החזון שלו היה בהשראת השאלה שנשאלה בפורום כלכלה ע”י , Klaus Schwab , בדאבוס, שוויץ: והיא  “איך אתה יכול להפוך את העולם למקום טוב יותר בשנת 2020”.

 התשתית הראשונה של המכונית החשמלית נבנתה בישראל,  ומבין שותפותיה נבחרו מדינות דנמרק והוואי להשתלב במחקר ולבנות עוד תשתיות בהן . הן נבחרו בגלל שטחם הקטן. “בטר פלייס” תכננה שהפריסה של תשתיות הטעינה בכל רחבי העולם תתחיל בשנת 2010 וההפצה המסחרית תתחיל בסוף 2011 בדנמרק וישראל.

“בטר פלייס”  מספקים שרותים המאפשרים אימוץ ושימוש בטוח בכלי רכב חשמליים , והשרות שמספקים זה לבנות ולהפעיל תשתיות אספקה כדי לייעל את מערכות הגישה והשימוש באנרגיה. החברה מתבססת במסגרת העבודה שלה על : שילוב סוללות הליתיום Ion , נקודות טעינה , ולדור חשמל ממקורות שמתחדשים . כל זה בכדי ליצור רשת תחבורה עם אפס אחוז פליטת עשן ומעבר לשימוש בכלי רכב חשמליים .

החזון של “בטר פלייס ” כולל בתוכו , הגעה לפיתוח המלא והמושלם של בניית התשתית , לתמיכה ותפעול כלי רכב חשמליים הכולל חומרה, תוכנה , ומנגנון התקנה . וכדי להגיע לפריסה עולמית דרך מדינות רבות ברחבי העולם.

רשת הטעינה החשמלית שהחברה בונה תכלול מספרים אדירים של שקעים חשמליים (“נקודות מטען”), הממוקמים  במגרשי חניה,  בעבודה , בבית ומרכזים ציבוריים , בפארקים עם דשא קבוע הנקודות ישמשו לטעינת המכוניות החשמליות היכן שחונים, על מנת לתמוך בנסיעות למרחקים ארוכים. הקמת מקומות להחלפת הסוללה (“תחנות החלפה”) , אשר יוצבו במקומות נוחים דומה לתחנות דלק של היום.