ביטוח רכב חשמלי

בתקופה האחרונה אנו עדים להתפתחות המודעות אצל הרבה אנשים לשמירה על איכות הסביבה ומה יכול לסייע בכך, אחת הדרכים הפופולריות ביותר היא הרכב החשמלי והיתרונות מאחורי זה.

רכב חשמלי נחשב לאחד הפתרונות לעלייה במחירי הדלק ולזיהום האוויר המתפתח וגודל בעולם. זהו רכב שנוסע כמו כל רכב אחר אשר כמו כן נחשף לסכנות בכביש עקב תקלות מסויימות או נהגים לא זהירים אחרים, וכמובן מזג האוויר. אי אפשר לדעת מתי אנו יכולים להיות בסכנה אמיתית בכביש לכן חשוב לוודא שאנו בטוחים מכל הבחינות ועבור אלו המעורבים איתנו בצורה ישירה או עקיפה בתאונה חס וחלילה.

ביטוח רכב חשמלי הינו פוליסת ביטוח רכב של אחת מחברות הביטוח כמו כל פוליסה אחרת שבה בוחר בעל הרכב. ההבדל בין ביטוח רכב חשמלי לביטוח רכב רגיל הוא בכיסוי האופטימלי של פוליסת הביטוח בהתאם לחבילת השירות של כל רכב. איך?

ישנם כמה סוגים של רכבים חשמליים הנמצאים במדינה כמו קורקיניטים חשמליים, סגווי, קלנועיות, אופניים חשמליים ועוד.. כלי תחבורה אלה לא כולל מכוניות של בטר פלייס חשופים יותר לפגיעות ותאונות גופניות של הנהגים לכן חובה לרכוש ביטוח חובה ומקיף לרכבים אלו למרות שישנן חברות ביטוח שאינן מסכימות לבטח בפוליסת ביטוח מקיף עקב הנזק הרב שיוכל להיגרם מכל תאונה קטנה אפילו ואם חברה תסכים לבטח בסוג ביטוח זה אז זה יכול לעלות אלפי שקלים מה שיתבטא לא משתלם לרוב הנהגים לכן הם יעדיפו ביטוח צד ג’.

ביטוח החובה ברכבים חשמליים הינו הביטוח שמכסה כל נזק גוף הנגרם כתוצאה מתאונה כלשהי שהרכב היה מעורב בה. פוליסת ביטוח חובה מזכה את המבוטח בפיצוי בגין נזקי גוף בלי שום קשר למי אשם בתאונה. וזה כמו בכל רכב רגיל אחר.

מאחר וכלי רכב של סגווי, קלנועית וסקוטרים למיניהם יכולים לנסוע במהירות של 12 קמ”ש מהירות מקסימלית אין חובה לביטוח רכב אחר מביטוח חובה למרות שאנשים רבים מעדיפים לבטח אותם אך המחיר ועלות הביטוח עולים יותר מאשר ביטוח של רכב אחר עקב היותם רכבים קטנים שאפשר בקלות לגנוב מהם חלקים שהם יקרים יחסית.

אחרי שהמכונית החשמלית הגיעה לארץ והחלה חברת Better Place בפרישת תחנות התמיכה והטעינה ברחבי הארץ החלו חברות ביטוח רבות לבחון את האפשרות של ביטוח רכב מסוג חדש שעדיין לא יודעים מה היתרונות שלו ומה החסרונות. אך חשוב לדעת שהרכב החשמלי הזה נהנה מהנחות רבות עקב היותו ידידותי לסביבה ולאיכותה.פוליסת ביטוח למכונית חשמלית נחשבת למוזלת יותר יחסית לרכבים אחרים מאחר והיא:

  1. ידידותי לסביבה
  2. הטבות נלוות כמו חניה חינמית במקומות חשובים כדי לשמור על הרכב מפגיעה של אחרים או רכינה לא חוקית שתגרום לסכנה בכבישים.

ביטוח חובה הינו אחד הבטוחים שחובה על כל רכב מונע הנוסע בכבישי המדינה, ביטוח חובה לרכב חשמלי מכיל הוזלות והנחות מיוחדות הקשורות לאותן סיבות שנזכרו קודם. ביטוח מכונית חשמלית יכול להכיל :

  • רכב חילופי
  • השתתפות עצמית נמוכה
  • הוצאות הגנה משפטית
  • כיסוי על אביזרים עד 2000 ש”ח שאינם אינטגרליים.
  • שבירת שמשות- כיסוי מלא
  • פיצויים במקרה תאונה וירידת ערך של המכונית כי הוא נחשב יקר יחסית.

עד היום עדיין אין הרבה חברות ביטוח שמציעות פוליסות לביטוח רכבים ומכוניות מסוג זה כי עדיין זוהי טכנולוגיה חדשה שאין לדעת מה יכול לקרות ואיך היא עובדת, מה הנזקים שיכולים להיות כי כל דבר חדש אינו מוכר.