רכבים חשמליים

” רכב חשמלי ” כשמו הוא – זהו רכב שממונע בצורה חשמלית שיש בו מנוע חשמלי , מצבר ומערכת בקרה , אשר דומה לזו שיש במכשירים חשמליים .

רכב חשמלי כנראה הוא הפתרון לכל מה שנזכר לעיל בקשר לזיהום האוויר מפני שהיא ממונעת על ידי מצבר ומנוע חשמלי במקום מנוע של בעירה פנימית הקיים ברכבים שמונעים בדלק .

כלי רכב חשמליים קדמו את כלי הרכב ממונעי נפט , אשר בסביבות השנים 1832-1839 המציא איש עסקים סקוטי בשם “רוברט אנדרסון” את הכרכרה החשמלית אשר היתה מונעת חשמלית ועל ידי מצבר , אחרי זה פרופסור מהולנד בשם “סיבראנדוס סטראטינג” תכנן את המכונית החשמלית הזעירה אשר נבנתה על ידי עוזרו “כריסטופר בקר” . אחרי כל התקופה הזו החלו לשפר את המצבר וכך החלה להיסלל הדרך להתפתחות כלי הרכב החשמליים .

כיום אנו עדיין נפגשים ברכבים חשמליים שהם רק מסוג אלו שנועדו לבעלי מוגבלות פיזית כמו הקלנועיות אך ישנם כל מיני רכבים חשמליים אחרים , מכאן אנשים רבים לא מודעים שרכבים חשמליים יכולים להיות לא רק לבעלי מוגבלות פיזית אלא יש רכבים חשמליים דווקא שמוכרים בקרב הצעירים אשר לא רק משמשים לבעלי מוגבלות אלא להתניידות נוחה ואפיקטיבית שהם נחשבים סוג של קלנועית שנקראת סגווי .

יש שלושה סוגים עיקריים של כלי רכב חשמליים אשר קיימים עד היום והם:

1- אלה שמופעלים ישירות מתחנת כוח חיצונית .

2- מופעלים על ידי חשמל המאוחסן במקור ממקור מתח חיצוני .

3- ואלו שפועלים על ידי גנרטור המובנה על הלוח החשמלי (כגון מנוע של רכב היבריידי ) או תא דלק מימני .

איך אפשר להטעין רכבים אלו ,איפה , ומי יספק את השירות הזה ?

לרכבים הממונעים דלק קיימות תחנות תדלוק המתופעלות ע”י חברות גדולות הפרושות בכל רחבי הארץ . אבל מה עם טעינה חשמלית לרכבים החשמליים שלא מתודלקים ?

” Better Place ” ” בטר פלייס” –  חברה עולמית , גלובלית ,  שהמטה שלה ממוקם בארצות הברית ומרכז החקירות והפיתוח שלה נמצא בישראל.

נושאים קשורים :

רכבים חשמליים וקלנועיות – להתנייע בדרך הקלה

סגווי” – “SEGWAY ”

גז לרכב

מכוניות מימן

מאחר ורכבים חשמליים הינם כיום דבר לא זול כדי לחשוב על ביטוח רכב עבור הרכב החשמלי שלכם.