יבוא רכב
בשנים האחרונות התפתח מאוד תחום יבוא רכב בכוונה היא בעיקר לרכבי יוקרה. אפשר להגיד שבתחילת שנות ה 80 הרבה מאוד ישראלים עסקו ביבוא אישי, דבר שהוזיל משמעותית את מחיר הרכב – פשוט באופן עצמאי היו פונים למקומות באירופה ומייבאים את הרכב, משלמים מיסוי כחוק ועדין הרכב היה זול משמעותית ממה שהיה ניתן לרכוש בזמנו בסוכנות רכבים השונות בארץ.
השלב הבא שהיה הוא שהמיסוי על יבוא עלה וזה הלך ודעך, אבל עדין ישנם העוסקים בכך עכסק ולא כאדם פרטי כך שככל הנראה המחירים שהם משיגים הינם זולים יותר היות והכמות היא רחבה יותר.
יתרה מזאת לא כל רכב נמצא בסוכנויות בארץ. כשמדובר על יבוא רכב יוקרה זה כבר סיפור אחר. ישנם אנשים שזה המקצוע שלהם, הם יודעים בדיוק היכן לרכוש רכב כזה באירופה או ארה"ב ויש להם את אנשי הקשר שהם מכירים ואיתם בשיתופי פעולה לייבוא רכבים אלה. גם אם מדובר ברכבי יוקרה כגון: מרצדס, BMW, טויוטה, לקסוס, ג'יפ, פורד, הונדה, האמר וכו' המיסוי אף עולה ונסביר נקודה זו
איך עובד המיסוי על יבוא רכב
ביבוא רכב קיימות מדינות בעולם שיש להם הסכם סחר עם ישראל וישנם מדינות שטרם. המיסוי ליבוא רכבים מכל מדינה שאינה בהסכם סחר עם ישראל גבוה בין אחוזים בודדים לבין עשרות אחוזים – הכול תלוי איזה רכב אתם מעוניינים.
דוגמא למיסוי על יבוא רכב
קיימים מיסים שונים לסוגי רכבים שונים אם מדובר ב: רכב נוסעים/ רכב שטח או אופנוע אם אתם רוכשים את המכונית ממדינות שכן בהסכם סחר עם ישראל מדובר על 116%, אם מדובר במדינות אחרות (שלא בהסכם סחר עם ישראל), אז מדובר על 131% – 15% יותר.
רכב היברידי לדוגמה (אם מדובר על רכב עם דרגת זיהום 1-2 בלבד) – אם מדובר על מדינות שכן בהסכם סחר עם ישראל מדובר על 53%, אם מדובר במדינות אחרות (שלא בהסכם סחר עם ישראל), אזי מדובר על 64% – 11% יותר. שימו לב שמיסוי על רכב היברידי נמוך משמעותית מרכב רגיל וזאת כנראה בשל העובדה שהמדינה מעודדת רכבים כאלה לטובת הסביבה בה אנו חיים.
עוד עובדה מעניינת היא שאם מדובר ביבוא רכב יוקרה ומחיר הרכב עולה על 300,000 ₪ אז המיסוי עולה על פי חישוב: מחיר המכונית פחות ה 300,000 – כל זה מחלקים במחיר המכונית ולתוצאה מוסיפים 20% מיסוי. הערה: כל הנתונים האלה נלקחו מאתר המיסוי של הממשלה והינם יכולים להשתנות – אנא בדקו את האתר עצמו כי הוא ולא אחר אחראיים על הנתונים ואופי המיסוי על יבוא רכבים בארץ.