הסגווי – “SEGWAY”
כאשר דין קיימן הממציא של הסגווי חשף אותו על רשת ה- ABC ב”בוקר טוב אמריקה” , הוא תיאר את המכונה בתור “העולם הראשון של רכב בעל האיזון העצמי האנושי”
אודות הסגווי :
“הסגווי” הוא כלי מודרני לניידות חשמלית המורכב משני גלגלים , הגה ובסיס קטן בין הגלגלים לצורך עמידתו של הנהג . רכב זה מונע חשמלית , משקלו בערך 38 ק”ג ומהירותו מגיעה מקסימום ל 12.5 קמ”ש .
יש שני סוגים של סגווי שהם :
i serious – זהו סוג שמתמקד במהירות ומרחק שיכול לספק לפי הצורך וזה ע”י טעינת הסוללה והקיבולת שלה . ובנוסף ליכולת התמרון הגבוהה בתנאים שונים .
וה- e serious – הסוג הזה מסופק בתאים צדדיים של אחסון בעלי קיבולת גבוהה, שנועד במיוחד עבור אלו שנדרש מהם נשיאה של מטען כלשהו .
*** מה שמעניין בסגווי – עיצובו והרכבו המיוחדים המספקים שימוש קל ונוח .הסגווי מסופק במנגנון מיוחד ששמו – ( Follow Mode ) -שתורם בעלייתו של הסגווי במדרגות בקלות ובלי שום טרחה , בסיבובים והטיית ההגה (הג’ויסטיק) בכדי להקל בטעינתו במכונית.
וכדי לאבטח את הסגווי סופקה בו מערכת מסוג הצפנה של 64 ביט ( 64-Bit) על מנת לשנות את הקוד הסודי אחרי כל הפעלה של הסגווי . הקוד החדש יהיה מאוחסן על פרוסה קטנה שממוקמת על מפתח מיוחד בבעלותו של בעל הסגווי שמשתמש בו לפני הפעלת הסגווי.
תנועת הסגווי .. זהו המודל והדוגמה ל”איזון העצמי” – אשר הסגווי יכול לעמוד לבד במידה והוא כבוי או לא בשימוש. וכדי לגרום תנועת הסגווי קדימה -כל מה שעל הנהג לעשות זה להתכופף ולרכון את הגוף מעט קדימה ואז נוסע קדימה , וההפך הנכון , אם אתה רוצה לחזור אחורה. בתנועה לצדדים – הנהג משתמש בהגה של הסגווי (הג’ויסטיק) ימינה ושמאלה על מנת להסתובב לצד הנדרש . הבולט בנושא , שהסגווי לא מצריך מהנהג להשקיע מאמץ רב . קל מאד לנהוג בסגווי שבעצם הוא זה שעושה את כל העבודה , זה הופך אותו דומה במידה רבה לתהליך של “הליכה טבעית” .
* להבדיל מהמכונית ; – לסגווי יש שני גלגלים, ובכל זאת מצליח להישאר יציב בכוחות עצמו.
*כדי לנוע קדימה או אחורה בסגווי הרוכב מתכופף קצת קדימה או אחורה , על מנת לפנות שמאלה או ימינה, הוא פשוט מזיז הגה הנווט שמאלה או ימינה.
* אתה מקבל תחושה של כוח ומהירות, ובכל זאת אתה גם מרגיש תחושת בטיחות ושליטה מוחלטת .
** כל זה מרגיש טבעי, בטוח, ואינסטינקטיבי. **